۰ تا ۱۰۰ پمپ باد رنگ کاری

امروزه پمپ باد رنگ کاری یکی از متداول‌ ترین ابزارهای کاری برای رنگ‌کاری در صنعت رنگرزی و دستگاه‌های پنوماتیکی مورد استفاده قرار می‌گیرد. یکی از موارد مهمی که قبل از خرید پمپ باد برای رنگ‌ کاری باید مدنظر داشته باشید، حجم بزرگی و کوچکی کمپرسور می‌باشد. هرچه حجم مخزن پمپ باد بزرگ‌تر باشد، حجم باد خروجی از کمپرسور هم بیشتر خواهد بود. رنگ‌ آمیزی و نقاشی با پمپ باد پیستوله رنگ در سال‌ های اخیر مورد توجه بسیاری از کارگاه‌های رنگ‌ آمیزی خودرو، بدنه و مبل‌ سازی‌ها قرار گرفته است، چراکه استفاده از این تکنیک باعث صرفه‌جویی بسیار زیادی در زمان و هزینه‌ می‌ گردد.

۰ تا ۱۰۰ پمپ باد رنگ کاری

اما باید دقت داشت که کیفیت رنگ‌آمیزی با استفاده از پیستوله رنگ تا حد بسیار زیادی به کمپرسور باد استفاده شده بستگی دارد. جدا از تکنیک‌های رنگ‌آمیزی با پیستوله، کیفیت رنگ و شرایط محیط رنگ‌آمیزی، استفاده از یک کمپرسور باد مناسب نیز برای افزایش کیفیت رنگ‌آمیزی، لازم و ضروری می‌باشد.

این موضوع که چه کمپرسور بادی برای پیستوله و فعالیت‌های نقاشی شما مناسب است، به نوع فعالیت شما و حجم کارهایتان بستگی دارد. در این مقاله راهنمای کاملی برای خرید پمپ باد نقاشی مناسب فراهم آورده‌ایم تا شما بتوانید براساس نیازهای خود، با در نظر گرفتن قیمت پمپ باد برای رنگ کاری بهترین پمپ باد برای نقاشی را جهت انجام فعالیت‌تان پیدا کرده و خریداری نمایید.

ویژگی‌ های عمومی انواع پمپ باد رنگ کاری

اگر برای فعالیت‌های خود از پیستوله‌های پنوماتیک و کمپرسور باد استفاده می‌کنید، حتما از تاثیر کیفیت هوای فشرده بر روی رنگ‌آمیزی مطلع هستید. یک کمپرسور باد مناسب برای پیستوله رنگ پاش می‌بایست هوای فشرده با کیفیتی را در اختیار پیستوله بگذارید، چراکه کیفیت نامطلوب هوای فشرده سبب خراب شدن کیفیت رنگ‌آمیزی خواهد شد.

بطور کل یک کمپرسور باد مناسب برای پیستوله رنگ‌ پاش باید هوای فشرده خشک و عاری از رطوبت، ذرات روغن و آلودگی را در اختیار مصرف نهایی قرار دهد. از همین‌ رو لازم است تا در هنگام خریداری و تجهیز کمپرسور باد برای فعالیت‌ های رنگ‌آمیزی به این موارد توجه شود:

بکارگیری فیلترهای ورودی مناسب

استفاده از فیلترهای ورودی مناسب در کمپرسورهای باد رنگ‌آمیزی از اهمیت بسزایی برخوردار می‌باشد. استفاده از فیلترهای هوای مناسب و نگهداری صحیح از آن‌ها سبب می‌شود تا ذرات گرد و غبار به محیط پمپ باد رنگ کاری وارد نشده و کیفیت هوای فشرده تولید شده حفظ شود.

خشک بودن هوای فشرده

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های هوای فشرده مناسب برای پیستوله و رنگ‌آمیزی، عاری از رطوبت بودن هوای فشرده می‌باشد. اگر هوای فشرده دارای رطوبت باشد، کیفیت رنگ‌آمیزی افت شدیدی پیدا خواهد کرد، درنتیجه لازم است تا هوای فشرده مورد استفاده تا حد زیادی خشک شده باشد. برای خشک کردن هوای فشرده در کمپرسورهای باد معمولی می‌توان از تله آب‌گیر، فیلترهای کربنی و افترکولر استفاده نمود.

بدون روغن بودن هوای فشرده

وجود ذرات و بخارات روغن در هوای فشرده یکی از عوامل خراب کننده رنگ‌آمیزی می‌باشد. ذرات روغن می‌توانند کار رنگ‌آمیزی شما را به یک فاجعه کامل تبدیل نمایند. به همین دلیل لازم است تا هوای فشرده مورد استفاده در فعالیت‌های رنگ ‎آمیزی عاری از بخارات و ذرات روغن باشند.بطور معمول برای رنگ‌آمیزی بهتر است تا از کمپرسورهای بدون روغن یا اویل فری استفاده شود تا دغدغه وجود روغن در هوای فشرده از بین برود. با این‌حال اگر از کمپرسورهای روغنی برای تولید هوای فشرده خود استفاده می‌کنید، لازم است تا از فیلترهای کربن فعال برای پاک کردن هوای فشرده از بخارات روغن استفاده کنید.

رعایت موارد بالا سبب می‌شود تا کیفیت رنگ‌آمیزی شما تا حد زیادی بالاتر رود. هرچند دقت به شرایط محیط رنگ‌آمیزی همچون عدم تابش مستقیم آفتاب، کم بودن رطوبت و بدون غبار بودن محیط نیز لازم و ضروری می‌باشد.

حال این سوال مطرح می‌شود که برای فعالیت رنگ‌آمیزی خود به چه کمپرسور بادی نیاز داریم؟ آیا به یک کمپرسور باد قوی با حجم مخزن بالا نیاز داریم و یا یک کمپرسور باد با حجم مخزن معمولی نیز پاسخ‌گوی فعالیت ما می‌باشد؟ آیا حتما نیازمند به کمپرسور باد بدون روغن هستیم؟ دبی و فشار کمپرسور باد مناسب پیستوله و رنگ‌آمیزی ما چقدر باشد؟ در ادامه با معرفی کامل پمپ باد رنگ کاری به بررسی پاسخ این سوالات خواهیم پرداخت.

۰ تا ۱۰۰ پمپ باد رنگ کاری
۰ تا ۱۰۰ پمپ باد رنگ کاری
پمپ باد نقاشی چه کاربردی دارد؟

اول از اینکه به سراغ تعریف پمپ باد برویم، بهتر است تعریفی از آن داشته باشیم. پمپ باد یکی از متداول ترین و قوی ترین ابزار های بادی یه شمار می‌رود. این دستگاه ها بسته به نوع کارکرد و حجم کاری که دارند مورد استفاده قرار می‌گیرند. بعضی از آن ها در حجم های بزرگ برای صنایع و کارخانه های بزرگ و برخی دیگر برای مصارف کارگاهی مانند همین پمپ باد جهت رنگ ‌کاری که موضوع این مقاله نیز هست.

دو مدل پمپ باد وجود دارد. اولین مدل صنعتی که در کارخانه‌ها و صنایع بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرد و مدل دیگر کمپرسورهای باد غیرصنعتی که برای مصارف خانگی جهت انجام کارهایی مانند باد کردن توپ چرمی، باد کردن تشک بادی، باد کردن تیوپ و تایرها لاستیک ماشین و… استفاده می‌گردد. مدل‌های صنعتی پمپ باد همان طور که پیش‌تر گفته شد، در کارخانه‌های صنعتی و ماشین‌آلات بزرگ جهت به حرکت درآوردن اجزا و سیستم‌های مکانیکی به کار می‌رود.

کاربرد پمپ باد غیر صنعتی

مهم ترین کاربر پمپ بادهای صنعتی، استفاده در کارگاه های خدماتی کوچک و متوسط است. تقریبا در بیشتر فعالیت های تولیدی و خدماتی از پمپ باد و کمپرسور هوا استفاده می‌شود. به طور مثال در صنایع رنگ آمیزی و نقاشی از پمپ باد جهت رنگ کاری استفاده می‌شود. استفاده از پمپ باد رنگ کاری ساختمان از جمله متداول ترین استفاده ها از کمپرسور در این حوزه است. اما از کمپرسور نقاشی برای مصارفی دیگر چون رنگ آمیزی ماشین، درب های خانه، دری های کابینت و … هم استفاده می‌شود.

لازم به ذکر است، ابزارهای بسیار زیادی وجود دارند که طراحی این ابزارها به گونه‌ای است که بجای استفاده از انرژی الکتریکی از انرژی باد استفاده می‌کنند. به عنوان مثال آچار بکس (که داخل تعمیرگاه‌های اتومبیل نیز نظیر آن یافت می‌شود)، بکس بادی، پستوله رنگ‌پاش از جمله وسایلی هستند که در مواقعی که به برق دسترسی وجود ندارد، با استفاده از گازوئیل و انرژی باد نیز می‌توانند کار کنند.

آدرس برق و صنعت امیری :

تهران، دماوند، جابان، جنب املاک امیری، برق و صنعت امیری

تلفن های برق و صنعت امیری :
۰۹۱۲۲۱۸۲۸۸۴
۰۹۱۰۲۱۸۲۸۸۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code